2012-11-01

Mitt första besök hos naprapaten

Fröet såddes av läkaren på Akuten som sa att jag var så spänd att jag behövde massage, växte av brorsan och svägerskans pepp och redan idag hade jag tid hos hennes naprapat. 
Jag hade blivit förvarnad om att han skulle va snygg. Alltså så där snygg så det kan bli jobbigt! Men jag resonerade att ska jag göra nåt jag tycker är jobbigt kan jag lika gärna göra det dubbelt så jobbigt. Dvs knådas, klämmas på och visa upp ömma punkter för någon som är skulle platsa i typ days of our lives! Men jag tror att han var mer inriktad på mina stela leder än mina valkar när jag låg där på massagebänken... och det var faktiskt jag med. Aj. Aj. Oj. Oj. Aj...
Som massagehatare var det en okej upplevelse. Jag kan inte säga att det var direkt skönt. Men det var heller inte hemskt. För jag kunde känna att det gjorde underverk med min kropp. Och att någonting hände i kroppen. Jag blev mjukare i nacken efteråt. Fick en kick. Och förstod vikten av att min kropp behövde det här i och med att jag hade ont på så många olika ställen. Jag fick också lite ont i smilgroparna för att vi skrattade väldigt mycket under besöket och fick reda på massa roligt om honom och speciellt hans kroppskontaktshatande bror.

Och ja, jag fick så klart en släng av "fridatourettsen" som infinner sig när jag tycker att någon av motsatt kön är intressant.
- Nu blir det lite varmt för jag har satt på en värmelampa.

- Okej att du är snygg.... men så het trodde jag inte att du var.
Som tur var skrattade han. Puh! Och skämtade att han brukade skina annars. Jag tror honom på så sätt att han verkar lika fin på insidan som på utsidan. För när jag skulle betala fick jag erkänna att mina sista pengar (får utbetalning från försäkringskassan på måndag) gick till besöket så han fick det mesta cash men fick ta 20 kr från visakortet. Han såg helt perplex ut. Och sen sa han "Men är du säker på att du har råd att åka hem då"? Naaaaaw, han körde pappakortet på mig. Pluspoäng och nästan gullighetsdöden.
Har återbesök nästa vecka. Ska bli intressant att se om min positiva känsla håller i sig. Jag kanske omvänds till the dark side och kommer vilja fortsätta med massage?!? Eller om jag vaknar och mår pyton imorgon. Som det känns ju är i alla fall en del av synproblematiken borta!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar