2012-04-27

En BLYG exhibitionist!

"Exhibitionism är företeelsen att visa könsorgan offentligt för att uppnå uppmärksamet. En typ av exhibitionsim kan innebära en vilja att visa upp sig utan koppling till sex eller sexualitet. Exempel på detta är att en person vill märkas i en folksamling, synas i media (genom bloggning etc), eller visa upp sig på en scen inför en publik. Exhibitionism på detta sätt är nära kopplat till (försök till) konstnärskap, vilket kan vara mer eller mindre stött av talang. Många konstnärskap är uttryck för exhibitionism, inte minst eftersom en människas konstnärliga uttyck kan sägas vara en förlängning av människan."

Jag vet att det är flera som har svårt att förstå att jag kan se mig som blyg eller som osäker. Jag tror att jag framstår som världens mest självsäkra människa. Typ. Men jag har jobbat hårt på att jobba bort det, och idag rodnar jag inte för minsta lilla som "tomaten" i högstadiet gjorde. Och ja, jag har ju en form av exhibitionist inom mig. Tror att det är allt jag höll inom mig under så många år som vill ut. Burlesken är så klart en form av bekräftelse. Och självklart bloggandet också. Men det här med att visa upp mina boobies i form av en limpa eller dubbelboobies i för små kläder handlar inte om att jag vill flasha mina stora bröst. Eller att jag inte är pryd (för det kan jag vara!). Nej, det handlar om att jag insett att det är få människor som verkligen vågar visa hur man ser ut... när man inte ser "perfekt" ut.
Idag stylas och retuschas det hej vilt. Jag vet mina bra vinklar (hej kamera ovanifrån), mina bra sidor (jobbigt när kompisarna har samma "snyggsida") och hur jag gör det bästa av mig och min storlek 48/50. Men alla dar är inte bra dagar. Alla kläder sitter inte bra. Och ska vi få en förändring i klädbutikerna måste någon visa hur illa det faktiskt är. Och inte bara att det är illa att vara "tjock". Så bered er på fler äkta bilder när valkar, magar, hakor och bröst hänger ut och förvandlas till diverse liknelser. Inte det sista ni sett av bröst / brön / bröd ;-)

2 kommentarer:

  1. Du är fin i alla vinklar.
    Jag tycker att du är modig och fantastisk.

    SvaraRadera
  2. Go Frida, du är underbar!

    SvaraRadera