2010-11-17

Loppisturné - söndagen

Det kändes på nåt sätt lite sorgligt att den mysiga helgen gick mot sitt slut.
Men vilket avslut sen!

Fancy dresscode på agendan - men finast av alla var prinsessan!

Fröken Pralin praktiserade sina hårkunskaper. I like. A lot.
 Första anhalt Sumpens omtalade loppis & auktion. Oh la la!
 Förutom att vara väldigt fin gjorde Pralinen något väldigt fint för mig. Hon lät mig få inte en utan TVÅ stringhyllor hon hittade bara för hon vet att jag letat ihjäl mig efter såna till bra pris. Det är en riktig kompis det!
 Kanske därför jag var nöjd över mina fynd. Och nöjd över att jag fick komplimanger för min håraccessoar (tack igen Annifrid för den NY-presenten!).
 Sen åkte vi till Hedlandet. Påsen är inte min (I promise!) men en blå kofta blev det... självklart köpte Teresie en likadan ;-)
 Sen passade flickorna i baksätet på att ta en powernap!
Innan det var dags att fika på Taxinge.
 Oh som jag sett fram emot detta. Men åååh att jag blev lite besviken. Det var snabba ryck som gällde. In i kön, bestäm dig innan du kommer fram till kassan, no looking back... och tyvärr var mycket bakat med nötter. Och...
 Dammit för att vara vuxen ibland. Jag var ju hungrig. Grundade med en smörgås.
Och sen en smörkolakaka. Inte direkt det jag föreställt mig ;-)
 Men mysigt var det. Även om vi fick sitta i utetältet istället för inne på slottet.
 Och trevligt hade vi!
 Utanför stod folk på kö ;-)
 Julen kom tidigt i år då vi traskade runt på mysiga julmarknaden.
 När mörkret sänkte sig blev det dags att dra vidare åt resans sista mål.
Quartinge antikhandel var fantastisk. En lada i tre våningen med fynd i alla prisklasser.
Bagarn gillar snygga förpackningar. Kanske för han är snyggt förpackad själv?
 Annars fyndade jag åt Bagarn!

 Och Pralinen.

Prinsessan bjöd på en trudelutt innan vi styrde kosan mot Stockholm.
Trots resväska OCH stor bag fick jag skjuts ända hem så det var lite svårt att frakta alla fynden (2 stora stringhyllor och 1 liten mm) kommunalt!

ÅH VILKEN HELG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar