2010-11-18

Fancy loppisfyndarhelg

OMG! Jag hade aldrig förväntat mig att faktiskt hitta en stringhylla. Eller två. 500 riksdaler! Jag tackar för Pralinens hökögon och för hennes generositet att låta mig få dem då jag letat for ever för prisvärda hyllor till vardagsrummet! Och vad sägs om frans. Frans i alla färger och längder. 80 pix. Allt på bilden cirkus 900 kr! Snacka om fyndarhelg!
Helgen genom Pralins ögon såg ut så här:
Fredag: Privattaxi ifrån tågstationen till Valstaäng. Väl på Valstaäng erbjuds ett stopp vid grannens underbara butik "Blomster och presenter" därefter väntar en middag som har tillagats av mästerkocken, Benny (min älskade sambo). Efter middagen blir det underhållning iform av sällskapsspel och lite glad musik.
Lördag: Tidig väckning samt frukost för snar avfärd till Öppen Hand i Nyköping. Efter denna upplevelse väntar alla andra loppisar och second hand butiker i Nyköpings centrala delar. Lunch äts på det gamla 50-tals fiket "Konditori Princess". När alla är glada och nöjda över dagens fynd väntar taxin tillbaka till Valstaäng och om gästen önskar besöka den lokala krogen så är det bara att ta på finskorna och fara in till stan för att dansa loss och svänga på kjolstyget.
Söndag: Värdparet väcker gästen tidigt för avfärd mot "Sumpens" loppis och därefter mot Hedlandet, Taxinge Slott och dess årliga julmarknad samt mot, sist men absolut inte minst, Qvartinge och den stora antikhandeln. När kvällen lider mot sitt slut och portarna i Qvartinge har stängts går resan vidare till Stockholm och till Fridahemsplan, för att på så vis värdparet kan försäkra sig om att gästen, ärade "Fancy Lane" kommer hem, med alla sina fynd, tryggt och säkert ;).
Så blev helgen så fantastisk som vi hade hoppats på samt utlovat? Klart den blev och den blev till och med bättre än förväntat :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar