2010-09-28

Pingpongkungen (the short story)

Jag vet inte vad som hände. Det var fredag den trettonde och plötsligt stod HAN där vid Pingpongborden på mitt nya favvouteställe "Trädgården". Han raggade på min kompis och när han fick höra att hon redan var upptagen frågade han vem av oss andra som var "lättast"... "Det är väl jag", svarade jag. Och på den vägen var det. Inget seriöst var spelreglerna. För mig var det kärlek vid andra ögonkastet (i en kille som ser ut att va tio år yngre, är sex år yngre men får MIG att känna mig som en tonåring). Sex veckor senare och jag hade ingen tanke på att förlora den oseriöst seriösa matchen. But damn that it takes two to play pingpong...

2 kommentarer:

  1. Men oj oj oj... När får vi the long story??? Tell me more säger jag bara!!

    SvaraRadera
  2. Ja, ja, ja. Och you got mail :-(

    SvaraRadera