2010-09-28

Den hårresande prestationsångesten

Hej prestationsångest! Tänk tredje burlesklektionen när jag skulle "improvisera" med en boa. Det var som nån drog ner rullgardinen. Samma känsla infann sig här. Jag BORDE kunna det här. Allt började ju så bra när jag lockilockade håret.
Hårkringlan som dödade inspirationen!
Jag lyckades få till en fin valk. Men detta efter att jag pustat, stånkat OCH SVURIT (Pralinen sa också att jag blev "bossig"). Hm...
Sen fick jag kalla in experthjälpen. Jag ville inte göra något jag kunde. Och då kom jag inte på nånting. Och kände tidspressen. Tillslut kände jag att det är likabra att Miss Madelin får fixa till det så att Pralinen i alla fall går därifrån fin OCH nöjd!
Och fin blev hon!
Jättejättefin!!

PS: Nån annan hade antagligen mörkat och bara berättat hur fantastiskt kul kursen var. Det var den verkligen. Jag rekommenderar ALLA som är intresserade av att styla håret old school ska gå. Bara synd att jag lät mig nedslås av prestationsångest. Men jag gick därifrån med massa massa inspiration i bagaget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar