2010-09-28

40's hair-do workshop

Bästisarna delade en perfekt kväll i det ljuva 40-talet med andra sköna fröknar hos Miss Madelin. Om bara inte min hårresande prestationsångest infunnit sig (se inlägget under). Men jag tar gärna en tripp tillbaka till 1940-talet snart igen!
En vanlig men ändå så ovanlig onsdag på söder Miss Madelin är ett riktigt hårproffs. Här med "raketbränslet" i sin hand ;-)
Teresie och jag innan vi förvandlade Fröken Pralin och Fancy Lane till 40-talister!
Hemligheten bakom frisyrerna? Locka, locka, locka!!! Och läggningsvätska!
Lektion i hur man formar "den perfekta valken"!
Lite aha-upplevelse i att lära sig knepen!
Fast det är liiiite pilligare än det ser ut.
Kursdeltagarna in action
Nu kör vi så det ryker...om locktången!
Teresie försöker skapa den "perfekta valken"
(och efter jag sett denna bilden så klippte jag av mig 8 cm av mitt stripiga men ack så långa hår)
Koncentration hos både frisör och modell
Den perfekta valken
Perfekt resa tillbaka till 40-talet
Söta som dockor var släktingarna på besök i Storstan
Och riktiga fenor på att fixa frisyrer!
Fröken Pralin, Miss Madelin, Fancy Lane


Några av bilderna (med bäst kvalitet) lånade från
http://frokenpralin.blogspot.com/2010/09/harstilar-ifran-krigsaren.html
http://miriamskafferep.blogspot.com/search/label/Frisyrer

2 kommentarer:

  1. Kul att läsa ditt inlägg! :D
    Det var en riktigt rolig kväll och man lärde sig massor!

    SvaraRadera