2010-01-10

Lååååååångledigt

Jag tog ju showgirlsemester och har bara varit "Frida".
Skönt!
Har fixat småprojekt hemma.
Överdoserat julmust och vänner.
Har några bloggutkast på g, men vet inte om jag ska byta bloggforum.
Den här bloggen gör min dator seg, och hänger tex Jempas dator.
Wordpress verkar bra men jag hajjar noll av uppbyggnaden.
Eller så kanske jag äntligen ska ta tag i hemsidan
www.fancylane.me jag fick av Jessie&Stefan... men bloggfunktionerna verkar inte vara så många då.
Hm...
2 be continued...

6 kommentarer:

  1. Ser fram emot kommande blogginlägg på denna eller ny blogg :)
    Måste erkänna att den uppladdas "segt" även hos mig.
    Hoppas du haft en fin jul och nyår!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Skumt, skumt, skumt.
    Bra att du sa till att det även är segt för dig. Har inte hört att andra med blogspot har problem med seeeeghet. Men nånting som är fel är det. I och med att den fuckar up min kompis dator totalt.
    På Wordpress klarade jag bara av att registrera mig, haha. Fattar inte alls hur man gör för att fixa ett snyggt utseende. Frustrerande!!!!
    Hoppas du haft en bra början på året i alla fall.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Nej! byt inte blogg!

    Vet du vad jag tror att problemet är? det är arkiveringen. Du har inställt så att allt bara ligger i en enda lång radda. Eftersom att du har så mycket bilder (HEJA! på riktigt!) så krävs det enormt mycket mer laddning än om det bara skulle vara text.

    Mitt råd är därför att du ställer in så att sidorna arkiveras var tionde inlägg eller så. Väl inte varje månad, eftersom att du inte skriver så ofta, för då blir den ändå seg.

    Litet tips från hobbycoachen bara... ;)

    SvaraRadera
  4. Thanx coach!!!
    Jag hade nog 100 inlägg på en sida förut och ändrade det förut. Och har märkt en ändring i snabbhet. Kanske ska ändra till ännu färre. Bara jag som HATAR att man måste klicka sig vidare och inte ser allt på en gång. Men det kanske är värt det! Håller som bäst på med ett inlägg om vad jag gjort med ledigheten.
    Keep blogging on här tills vidare...
    Kraaam

    SvaraRadera
  5. Ja som sagt, det har vart segt för mig också! :)
    Och Frida, jag har saknat dej under din semester!! Ska bli så roligt att träffas allihopa på lördag!!! Så jag hoppas du ändå känner dej hyffsat showgal-utvilad!!! :)
    kraaam

    SvaraRadera
  6. Hoppas bara inte jag är FÖR utvilad, haha. Kommer känna mig som Bambi på shaking legs.
    Men har i alla fall klarat av min första arbetsdag och bloggelibloggat lite.
    Let me know om bloggen är snabbare nu...
    Puss

    SvaraRadera