2009-03-01

Syjunta med showgirlsen, sen schlagervelourglamour

Syjunta hos Lady Francescca. Showgirlsens egna mönsterkonstruktör OCH tasselmakare (säg till mig om du vill köpa hennes vackra konstverk). Sconsen hon bakade var det inget fel på heller ;-) Och det var egentligen först idag vi fick reda på mer personliga saker om varandra. Annars har vi ju mest pratat fjädrar, glitter, glamour, rörelser och burlesk musik ;-)


Welcome to Kittyland – jag tar självklart seden dit man kommer!


Jag blev nästan som ett barn i en godisbutik. Eller som en turistig japan. Fotade ALLT!


I och med att jag lever i soffhelvetet var det himla härligt att se en soffa med klass! För att inte tala om thékannan... och det fina underlägget vi fick i present av Miss Diamond.

Och det var ingen tvekan om att Miss Diamond kände sig hemma!


Pysselparadiset!!!


"Vill du ha ljus?" Diamond och jag kände oss inte direkt som några ljushuvuden av Francesccas fråga när vi tittade oss omkring och tyckte det var tillräckligt ljust i rummet... Men NU vet vi hur man gör för att inte få glansiga band att fransa upp sig!

Miss Diamond får hjälp med kjolen. Vilken lyx att ha en egen syslöjdsfröken!

Som i och för sig suckade åt mig för jag var för lååååååångsam på att sprätta en söm och hon hellre gjorde det själv, hehe.

Jag tar tacksamt emot all hjälp jag kan få. Vill man va fin får man lida pin...


Voila! Nu har jag dragkedja i korsetten så att den blir lättare att ta på... och av ;-) Och söta rosetter på handskarna.


Jolie kämpade tappert med strykjärn och sömmar. Jag kan inte vänta tills jag får se denna fantastisk kreation färdig.

Och jag kan inte vänta tills nästa "saturday syjunta"!!!


Kvällen avslutades med "schlagervelourglamour" hemma hos Anni-Frid:
Inget tema är för konstigt för oss... Petra som inte kollade med oss denna kväll körde "kast med liten gom" på sin släktträff för att toppa! Det är SANT! Det finns till och med bildbevis!
Och jag vet förresten inte om jag kan "move on" förrän tävlingens bästa låt är i final. Men suveräna Sarah borde ju fixa det antingen i andra chansen eller genom internationella juryn??? Och det är bara att inse att jag börjar tappa mina schlagerkunskaper efter att ha släppt in burlesken i mitt liv...

7 kommentarer:

  1. WWWEEEEI! Va fint! Vad mysigt vi hade det känner jag nu såhär i efterhand!!! Lets saturday again! :D

    SvaraRadera
  2. Jag som inte trodde det gick att toppa showgirl sundays... men syjunta saturdays is da shit!

    SvaraRadera
  3. Nu är det min tur att TAPPA HAKAN!!
    Vilket engagemang!! Jag hade fått feber av prestationsångest.Fick en stark 4:a i högstadiet, men att sy så här proffsigt!
    Jag e impad!
    Jag hade nog endast fått serva med Kitty-drinkar & bokstavskex för att platsa i juntan.
    Ska bli mycket spännande den 3:e april. :)
    Nä, nu ska väl jag gå ut & värma upp min kastarm.
    Hepp påre'!

    Ps. Måste rösta Sarah i hamn på andra chansen, så här kan vi inte ha det.

    SvaraRadera
  4. Vi har idéer och Francescca är vår hjältinna som förverkligar våra glamourösa drömmar. Det kändes som ett kittywonderland och jag ville aldrig gå hem.
    Och jag tror du platsat till annat än drinks och bokstavskex... du är ju bra på fjädriga nyhårshattar med kameler i!!!
    Kasta loss!
    PUSS

    SvaraRadera
  5. Hej! Jag vill ha prickiga hjärt pasties!! Hur mycket vill Lady Francesca ha för såna tror du? Vi måste ju också göra upp! Kram

    SvaraRadera
  6. Sindy, jag har lärt mig att göra såna nu så vi kan ha en pysselkväll hemma och göra såna?

    SvaraRadera
  7. Ja! Det vill jag absolut! Har en rolig idé till en behå, var hos min mormor idag och fick massor med knappar!

    SvaraRadera