2009-02-22

Showgirl SPECIAL sunday - lektion 2

Hostningarna ekade över danssalen då fyra av oss varit sjuka! Och det var inte lika kvicka steg under uppvärmningen (okej, mina steg är nog aldrig kvicka...). Men jag var fin i mitt fjädriga hårsmycke!
Det kändes som Lady Francescca (grattis till namnvalet!) och Miss Diamond hade rejält försprång och är nästintill klara med sina rutiner. Francescca visade sig vara en fena på att damma, och satan i gatan vad Diamond kan skaka på sina sköna behag!! Härliga tassels hade de hunnit tillverka också. Någon gick visst overboard med diamonds... ;-)


Jag och Jolie Ètoile hade inte kommit lika långt. Men vi hade å andra sidan också varit däckade av förkylning. Men Jolie var grym med sin solfjäder.... och shake, shake, shake!
Jag hade lyssnat igenom (typ sönder) låten och hade en plan för vilka plagg som ska av på vilka klockslag. Sen är jag oerhört glad för att man har Duchess och de andra tjejerna så man får hjälp OCH inspiration. Men jag har en hel del att öva på hemma så att jag får kläm på rörelserna. Eller KOMMA PÅ rörelserna snarare ;-)

Jag har ju i alla fall bestämt min outfit (måste bara hitta en söt svart morgonrock i tunt material, köpa en svart boa och få hem handskarna som jag beställt på nätet).Men jag kände att jag måste sett lite smått galen ut då jag tränade med en korsett som inte var stängd på rätt sätt, med bh’n utanför linnet och en silversjal i brist på svart boa och en fusklapp instucken i urringningen (jag har verkligen sååååååå dåligt närminne!!). Och med röda handskar som skar sig... tills Diamond lånade ut sina svarta!
Nu nalkas syjunta nästa helg. Då banne mig ska blixtlåset på plats i korsetten! Tur att en av mina Baby Kittens kan sy!!!!!!

Åh, burlesk är så kul! Man blir så hög av det. Vilken härlig känsla efteråt!
Och man blir aldrig besviken... som man kan bli på killar ;-)

2 kommentarer:

  1. det var så fint när du övade!!! :)

    däremot jag ser ju sjukt risig ut på bilden, skäms på mej! hihi

    SvaraRadera
  2. Hehe, du var ju faktiskt liiiiite "risig" (som i sjuk). Men glöm inte att du är en RISING star :-D

    SvaraRadera