2009-02-22

Topphälsa

Innan danslektionen gjorde jag nåt annat som förhoppningsvis också leder till nåt härligt... att sprida ett härligt budskap...
Jag blev intervjuad av tidningen Topphälsa. Min kompis Charlotta mailade mig om sin kompis som var journalist och letade efter personer till en artikel hon skulle skriva om tre ”kroppsstolta” kvinnor som slutat vara obekväma över sina kroppar och kommit över sina komplex. C kom att tänka på mig för att jag berättat om hur mitt mod utvecklats och hur jag vuxit som person via dansen... Och för att hon tycker det jag gör är så cool, modigt och inspirerande. Jag var först lite tveksam till om jag är en Topphälsa-tjej men som Charlotta så fint beskrev det ”En toppen tjej som man gärna vill hälsa på”. Thanx babe!
Som fd frilansreporter är jag väldigt ovan vid att vara den som SVARAR på frågor. Jag vill ju ha kontrollen och ställa dem ;-) Men journalisten Colette var supertrevlig och intresserad och jag var lättpratad och jag tror det blir en bra artikel med ett bra budskap! Och jag har inget emot att inspirera andra och sprida budskapet. Budskapen;
-Älska burlesk
-Älska dig själv

2 kommentarer:

  1. Jag älskar dig och din inställning!!!!

    Måste köpa den tidningen. När kommer den ut?/ kram Bettan

    SvaraRadera
  2. Tack Bettan. Å jag älskar dig för du alltid trott på mig.
    Tidningen kommer ut senare i vår. Lovar att säga till. Idolbild ska tas också... antagligen i burlesk outfit ;-)

    SvaraRadera