2015-04-28

Think pink - 2008 edition

Det är inte många som vet att jag bloggade redan 2007 (eller egentligen redan 2003 när jag skrev om mitt Londonliv på Resedagboken).
Men 2007 startade jag och min dåvarande kollega Åsa konceptet "Fancy Fridays" för att vi tyckte vi blev så sunkiga vid veckans slut. Det växte till en blogg där vi varje vecka fotade oss i nya outfits (eller nya accessoarer när vi inte hade råd att shoppa mer kläder) och bloggade om det i nästan ett års tid. Då visste vi inte ens att det fanns nåt som skulle komma att kallas "OOTD" (Outfit Of The Day). Det var bara kontoret och våra vänner som läste bloggen.
Men den lilla idéen som Åsa födde en varm sommardag är det som ledde till mitt smeknamn "Fancy", att jag började med burlesken, skapade Fancy Fatshion och i princip gjorde en helomvändning av synen att se på mig själv. Och gilla mig själv. Fancy... eller som bara Frida! ;-) 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar