2015-04-23

Föreläsning för kropp OCH själ!

I förra veckan hade jag den stora äran att föreläsa tillsammans med Marika Smith Medborgarskolan. Hon höll i en helkväll och under tre timmar pratade OCH skrattade vi om att klä sina kurvor i ämnet "Stil för storheter". I och med att jag kallade för tomaten i skolan och rodnade för ALLT när jag växte upp så tror ju inte jag att jag kan prata inför folk. Men jag TROR bevisligen att jag har fel... för jag fick mersmak! Trots att jag höll på att kissa ner mig innan! ;-) 



Marika som är en van föreläsare började med att presentera kvällen och vad den skulle innehålla. Sedan hamnade jag i heta stolen där jag blev intervjuad om varför jag startade min facebookgrupp Fancy Fatshion och om min resa för att bli bekväm i min kropp. 



foto: Annica, http://beautyinbloom.se/

Efter pausen var det dags för BH-skola. Där vi bjöd både på våra sämsta och bästa köp! Marika beskrev det så bra efteråt att vi antagligen är både de första OCH de sista som inte bara visar sina underkläder för publiken... utan också får dem att visa sina tillbaka! Underbart! Det var helt enkelt en härlig kväll med interaktion. En kväll i trygghet. Där man kunde prata och skratta åt allt. Jag och Marika catwalkade, vissa i publiken catwalkade och visa upp några av sina bästa köp... och sig själva. För kvällen handlade ju inte bara om kläder. Vi vill ju att alla ska våga ta plats och våga klä sig i vad de vill. Och det känns som vår lilla kväll gjorde stor skillnad!

ibland är facebookmailen extra fantastisk

skärmdump från skönhetsbloggen Beauty in Bloom som drivs av Annica och Emma

skärmdump från skönhetsbloggen Beauty in Bloom som drivs av Annica och Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar