2013-02-09

Det här med att prioritera...

När man befinner sig i ett stressmood är det väldigt svårt att ta SMARTA beslut. Inte ens när ens bästa kompisar försöker bestämma saker ÅT en ;-)
Förra helgen hade jag mustaschfest! I och med att jag inte mått så bra tog det mig en eeeeevighet att städa, dona och fixa. Jag hade bestämt mig för att jag MÅSTE bjuda på "mustaschkakor". Och det innebar att jag måste baka dem också. Jag gillar inte att baka. Jag kan inte baka. Och bak och stress går inte ihop. Fröken Pralin försökte få mig att göra saker i prioriteringsordning. Gör det viktigaste först. Även fast jag visste att kakor i form av muschar är inte det viktigaste för en lyckad fest snöade jag ändå in på detaljerna. Bad mistake! För dagen efter när gästerna kom låg jag ju så klart efter i schemat och det tog ett bra tag innan jag kunde varna ner. Men... kakorna blev fina ;-)
 
tack annifrid & tärningen igen för de fina bakformarna jag fick innan förra årets fest :-D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar