2013-01-20

"Jag har en egen teori..."

Say what, det är alltså inte bara JAG som har teorier om min (o)hälsa utan denna gång var det Daddy Cool. En teori som pappa trodde att han redan pratat med mig om. Eller trodde att mamsen pratat med mig om. De pratar ju inte med varandra.
Jag fick tydligen "sjukhussjukan" som bebis. Jag visste att jag föddes med ett sk "hemangiom" (godartad blodkärlstumör) och opererades direkt efter födseln. Men vad jag inte visste var att jag tydligen fick infektion i såret och tvingades äta massa stark penicillin/antibiotika. CHOCKER! Det kan ju inte vara bra för en bebis? Kan detta ha påverkat mitt immunförsvar? Kan detta vara förklaringen till att när jag blir sjuk och måste äta någon sorts penicillinkur så slutar det nästan alltid att jag måste äta dubbel dos eller äta en annan sortsför att bli frisk? I don't know. Men detta kändes som en liten ledtråd i min sjukdomshistoria...


Annars hade jag och Daddy Cool en trevlig dag när jag fick spana in hans nya lya i Vaxholm. Superfin! Och jag fick supergod mat. Och så kollade vi på TV när Oprah grillade Lance Armstrong. Jag älskar Oprah. Pappa älskar cykelsport, som den gamla tävlingscyklist han är. Båda var vi skeptiska till svaren Mr Armstrong gav angående dopingskandalen. Å andra sidan tror jag är vi är lite skeptiskt lagda båda två? En av de två på bilden nedan gillar att le på kort ;-)

väntar på bussen i 16-minusgraders kyla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar