2012-12-25

När man inte vet att man är het...

Jag var bortbjuden på inflyttningsjulfest i lördags. Jag fick panik! PANIK!
Jag har varit hemma osminkad med myskläder i tre veckor och har inte längre någon aning om hur man ser ut som folk (för jag har ärligt talat sett helt galen ut, speciellt i håret). Så när jag väl började sminka mig kände jag mig som en drag queen. Det lockade håret kändes som ett skatbo! Rynkorna kring ögonen skrek rätt ut. Näsan såg jättestor ut. Och när jag satte på mig mina svarta glasögonen (varför va jag tvungen att ha sönder mina andra?!?) kände jag mig som ett SKÄMT! Kid you not! Övervägde ett tag att stanna hemma! Slängde mig på soffan och kände att jag inte kunde visa mig bland folk. Sen kom insikten... vänta nu... vad är det för period i månaden? Varför reagerade jag så här... egentligen? Det har ju inget med hur jag ser ut (för det är ju inget fel på tjejen till vänster) utan dessa jävla frickin kvinnoproblem får en att känna att det är fel i huvudet på en! Så jag gick på fest - och kul hade jag! Och ja, några komplimanger fick jag också! ;-)



Hade jag haft masken då hade jag antagligen dragit den över huvudet!!!! ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar