2012-12-26

Min julafton

Jag sov alldeles för länge. Julstädningen har gått åt helvete. Men jag såg städad ut iaf! ;-) Jag hade lovat mormor att ha på mig (fusk)pälsen... hon tycker den är så skön att klappa! Och det fick hon göra när jag kom innanför dörren ;-)

Varken mamsen el lillstrumpa tycker om att va med på kort. Så familjebilden vid julbordet blev en bild på... mig! ;-) Men tre generationer fick jag med på bild. Observera att mamsen försöker GÖMMA SIG!
När mormor hörde att jag ska på nyårsfest med "vad är väl en bal på slottet"-tema erbjöd hon sig att låna ut sin rävbola. Men jag föredrar mina kragar i fuskmaterial utan huvud eller ben.
Om man nu tycker att jag är "fantasifull" / "galen" så ligger det nog i släkten. Årets julklappsutdelare var enögda handdockan "Frieda". Frickin fantastic. Jag kikhostade mig igenom kvällen så familjen försökte va mindre roliga ;-)
Jag vet inte om jag hade varit snäll... eller väldigt stygg så jag måste skydda min identitet med en Storm Trooper mask. Men jag fick "tre vise män" (antar de gett upp hoppet om att jag ska hitta en man i kött och blod?). Och av lillstrumpa och svägerskan fick jag porrböcker. Vågar inte börja läsa dem förrän jag julstädat klart hemma ;-)
Tre generationer som skrattar så de gråter åt sina egna skämt!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar