2012-12-01

Kort om läkarbesöket :-(

Innan mitt läkarbesök slängde jag ut mig en önskan om lite fredagsflum i form av tyst minut style. Kan vi prova att ni klockan 11 skänker mig lite extra kärlek i form av tanken "Låt Frida få hjälp och låt Frida bli frisk".
Trots all kärlek, tankar och pepp gick läkarbesöket åt helvete. Har börjat skriva ner allt som hände (dvs alla käftsmällar jag fick) men orkar inte skriva klart det idag. Hjärnan är för luddig. Jag för arg och ledsen.

Kan kort säga att jag fått remiss till benskörhetsmottagningen som skulle utreda min pco och d-vitaminbrist. Say what??? Dvs, jag VET redan att jag lider av båda.

 Sedan blev det klassiska överviktskortet. Det är tydligen synd om mig som måste ha det så här. Och med det menade hon inte mitt utmattningstillstånd (det var hon inte intresserad av att utreda)... utan hur min kropp såg ut.




Så jag bröt ihop.
Tog mig upp.
Igen.
Försöker komma på plan B.
Eller  är jag uppe i resverplan K? Q?

En liten räddare i nöden kan vara att mamsen ringde på kvällen med förslaget att jag kunde ta över hennes läkartid på tisdag. Hon skulle till en ny läkare för sina sköldkörtelbesvär och i och med att hennes problem inte är lika akuta som mina så ville hon att jag tog den (om det nu går). Då började jag böla lite igen. Godheten alltså.

Kram och tack för att ni finns och orkar bry er


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar