2012-11-28

Hur stark ska man va?

Absolut. Jag är nog tom en av de starkaste människor jag känner. Om man inte räknar kroppsstyrkan, för då slår tom mormor mig. Men... hur länge är det en fördel att va stark? Att kunna slå bort sin svaghet. Jag erkänner ju min utmattning. Men jag lägger mig inte ner på golvet och kapitulerar och är min utmattning. Men jag kanske borde? Nu är väggen nära. Eller golvet. Det känns som allt mitt hopp sitter i endokrinbesöket på fredag. Chefen har nämnt att jag borde sjukskrivas (även om hon vill ha mig där). Arbetsförmedlingen tycker att jag måste bli det. Men vad känner jag då egentligen om jag vågar känna efter... Hm, jag avvaktar några dagar till...


4 kommentarer:

  1. Lycka till hos doktorn i morgon <3

    SvaraRadera
  2. Hoppas innerligt att det gått bra!

    Sen tror jag det är viktigt att våga känna efter, hur jobbigt det än må bli. Bara för att kunna vända och komma vidare. Se bara till att ha dina viktiga personer nära när du "faller".

    Kram,
    Lovisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina Lovisa. Bröt ihop (lite) men vågar inte lägga mig ner och kapitulera än. Gör jag det orkar jag nog inte samla ihop kraft igen. Kraaam

      Radera