2012-10-17

Stockholm Burlesque Festival

Åh jag vill inte vara neggo... men förfesten var faktiskt bäst! Jag vet inte om det var det faktum att jag var sönderstressad (skrik inte i mitt öra, busvissla inte så jag känner vinden på ryggen, och stå inte framför mig i trappan så jag inte ser!), att lokalen inte känndes lika lyxig som Berns, att Burleskapader ordnat mer roliga happenings i samma lokal under sin tidigare festival (tatuerare, försäljare, dj), att det var annorlunda burleskpublik. Och sen var det väldigt mycket utländsk burlesque (nähä?) i och med alla utländska artister. Och jag insåg redan i Las Vegas att jag inte riktigt uppskattar det perfekta. Jag vill ha charm. Jag vill ha humor. Tease. Jag vill se folk som vågar bjuda på sig själva och inte bara genom att visa nästan hela rumpan. Och åmande på scen medan man typ smeker sig går fetbort! Jag vill se burlesqueartister och inte strippor.
 
Men vi börjar med dagens ros: the hostess Laurie Hagen! Vilket proffs! Söt och sexig på en och samma gång! 
 Hon borde se nöjd ut! Hon levde verkligen upp till alla lovord jag hört innan!
 I mitt tycke var det alldeles för lite Duchess Dubois på festivalen. Ja, jag vet att hon uppträdde på torsdagsminglet. Men hon höll alldeles för låg profil på the BIG night. Men söt är hon ;-)
Och också för lite aaaamazing i the Amazing Knicker Kittens nummer. Don't get me wrong. I löve my kittens. Men det var inte samma sak när varken Duchess Dubois, Dixie Belle och Georgette Gorgeous var med i gruppnumret :-(
Fräulein Fraukes nummer gjorde succé hos publiken och det var snyggt med alla guldconfetti på slutet.
Snygg bild på Lady Lou (Aus/Ger)
Ruby Luscious hade ett nummer världigt en burleskfestival. Vad sägs om en glitterdusch?!? 
 Yvette Les Fesses hade ett nytt nummer jag aldrig sett förut. En hel del magdansrörelser.
 Wrong Note Rusty från Canada gjorde ett självlysande nummer.
Och showen avslutades med ett stort confettiregn! Men det var så snopet att när showen var slut tog festen slut och alla gick till garderoben för att hämta jackan för att stället stängde kl 01.
I min vänskapskrets finns både fotografer, burleskartister och stage kittens. VIssa ser mer nöjda ut än andra ;-)
Många fina bekanta som Amanda, Jockis och Lady F. Och många poser! Men varför ingen bild med mig och Björn? Jag hade helt enkelt inte huvudet med mig!
Och avslutningsvis; Congrats Octbooberfest Tassel Twirling Champion Kitty Sincane
                                                     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar