2012-10-15

Leopardfärgad inneboende

 
Guuuud. Är det nåt jag har problem med är det när jag skäms över mig själv. Typ över min städning. Eller brist på sådan. Jag har inga problem med att ha vänner över när det är småstökigt (för det är det ju typ jämnt här hemma). Men nu känns det verkligen illa efter att inte hunnit packa upp/in/undan från fancy fatshion klädbytet och Fröken Pralin Loppisen. Kläder överallt. Prylar tar över. Jag kommer inte ens in i mitt städskåp för att ta fram toarullar så det blev hushållsrullen! Och nej, middagarna har inte intagits vid middagsbordet ;-)


Det här hotellet på fridahemsplan är numera ett hostel. Lite mer ett "du får fixa ditt kaffe själv". Fast den leopardklädda gästen har iofs inte klagat! Men jag skrattar lite åt att det är skillnad på leopard och leopard. Vissa har fjädrar på sin morgonrock! Vissa har morgonfrisyrer som spretar likt fjädrar ;-)

Men gästen har nog trivts ganska bra dessa dagar ändå. Egen nyckel och kunnat komma och gå som hon ville. Jag fick en liten present som tack. Antar hon tycker jag behöver träna på mina chat up lines? ;-) Min gamla klassiker om slamtömning funkar nog inte på alla?

 
Se fick jag en present till. Kommer passa perfekt på min "wall of fame/wall of friends" i hallen :-D
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar