2012-09-04

Why I love Burlesque

För dig som aldrig varit på burlesk vill jag bara uppmuntra att våga gå. Jag älskar humorn i burlesk. Jag älskar så klart att se kvinnokroppar i ALLA modeller. Och alla dessa vackra kostymer. Kvinnlighet. Men det är ändå humorn och teasandet jag gillar mest. Så glöm det här med att det är porrigt eller pinsamt att kolla på.
(eller okej, vissa moves kan bli lite porriga och ibland blir det lite pinsamt men i det stora hela så ;-)
Burleskvärlden är en sån underbar värld. Så trevlig stämning. Så fina människor. Och då menar jag både påklädda och avklädda! Typ alla känner alla. Eller alla känner apan (mig)? Jag har lärt känna så många underbara människor som jag ärligt talat inte ens vet vad de jobbar med "på riktigt". Vilket inte gör nåt. För det är inte viktigt. Det är bara roligt att hänga.

Jag blev verkligen peppad av att få uppträda på Burleskapaderminglet i fredags. Det var jättekul! Mysigt och intimt, just the way I like it (även om det så är coolt att ha både Berns och Caféet på sin uppträdarlista!). Och jag blir sugen på att uppträda snart igen (hör ni det mina Burkläskkompisar?!?
Fröken Pralin har hittat en gammal slagdänga som heter "Petter & Frida" och den är fab och ger mig genast syner till ett nummer i huvudet. Men kanske borde jag damma av Star Wars numret? Det förknippas mest med ångest/utmattning/tjock(skallig)het på underbara Burlesque Festivalen förra året. Jag vill reclaima och vara den coola Sci-Fi-tjej som jag vet att jag kan vara. Hur jag nu ska få hårdonoutsen att fästa?!? ;-)
Vad vill du se för burlesknummer???

3 kommentarer:

  1. Star-Wars nummer? Burläsk StarWarsnummer???

    I want it!

    SvaraRadera
  2. Yes Ninna. Jag var Leia. Har dock inte lyckats få över filmen till datorn. Hade dessutom sån ångest över det numret att jag itne kollade på det själv ;-)

    SvaraRadera
  3. Oj, då är det inte kul. Ångestmässigt alltså. Men jag är ändå impad över temat, SW-nörd som jag är ju.

    SvaraRadera