2012-06-06

Lovely London aka Queens Jubilee - Fre

Allt slit med att rensa ut och sälja var värt det! Så var vi äntligen på väg, jag och Räven. Mot London. Möte med Helene. Reunion med vänner och världens mest underbara stad!
"I'm here....". Första stopp blev Starbucks på Tottenham Court Road där jag träffade gamla kollegan Flick. Det blev en prata i munnen på varandra what-have-you-been-up-to-lately på 45 minuter innan hon skulle vidare på jobbmöte.
I väntan på Helene som kom från konferens i Birmingham roade jag mig med att take a trip down memory lane... Gamla jobbkvarten vid Euston Road/Great Portland Street. Första lyan jag delade med Richard & Co vid Marylebone. London kommer alltid kännas "hemma".
 Sen möttes våra rosa väskor vid Marylebone. Så coolt att mötas i London! Och coolare blire när Helene aldrig varit där förut!
 Hotellincheckning. Ingen heltäckningsmatta. Bra dusch. Räven verkar nöjd ;-)
Vi delade på engelska muffins (tack Habitat!).
Sen reuniondags igen. Med forna flatmaten Camilla. Hon som gav mig smeknamnet FF... som i Fitt-Frida. Gotta love her ;-)

Hon och underbara fästmannen Ben introducerade oss för mexikanska Wahaca. Wahaca är det nya Wagamama! Rekommenderas varmt om ni ska dit!
Sen hamande vi i en konstig källarlokal. Dörrvakt. Inskrivning. Entré!

För 2 pund i entré fick man denna underhållning ;-)
Sen tog vi nattbussen hem. Älskar Londonlivet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar