2012-03-22

Svar från Kappahl XLNT!

I ett tidigare inlägg (läs här) skrev jag om en underbar prickig KappAhl-klänning som var för liten för mig. Jag skickade inlägget MED era bloggkommentarer till XLNT. Även om jag tycker att svaret nedan är väldigt "pk" (för att uttrycka det snällt) är jag glad över att se att mitt mail faktiskt nådde rätt avdelning. En dag kanske vi fatshionistas kan få handla "rätt" kläder också ;-)


Hej, Frida.  
Tack för ditt mail och för att du tar dig tid till att ge oss dina synpunkter. Det är viktigt för oss att få veta vad våra kunder tycker om oss och vårt sortiment för att kunna bli ännu bättre.
Sortimentet i större storlekar tas fram efter rådande trender och följer samma modeföreteelser som vårt övriga sortiment. Trots en relativt kompakt yta i butik med fåtalet modeller, gör vi vad vi kan för att kunna erbjuda ett så brett utbud som möjligt och jobbar kontinuerligt med att följa upp modeller, storlekar och färger.

Med vänlig hälsning
Maria Sihvonen Grahn
Kollektionschef XLNT

9 kommentarer:

  1. Åh vilket skitsvar! "Vi hör vad du säger men vi bryr oss inte".

    SvaraRadera
  2. Och att påstå att de följer rådande trender är rena hånet. :(

    SvaraRadera
  3. Ja, man undrar ju VILKA trender det är i så fall. Och varför dessa sk trender skiljer sig mellan fashionistas och fatshionistas!

    SvaraRadera
  4. Vadå "följer samma modeföreteelser som vårt övriga sortiment"????? Sen när består deras vanliga sortiment av konstigt blommiga och långrandiga kläder?? Enbart!! Trevligt att dem faktiskt svarar, men jäklar vilket dåligt svar! Blir ju nästan irriterad när dem skriver på det där sättet...

    SvaraRadera
  5. Jag håller med tidigare talare verkligen. Vad är det för jävla bullshit rent ut sagt "Trots en relativt kompakt yta i butik med fåtalet modeller, gör vi vad vi kan för att kunna erbjuda ett så brett utbud som möjligt" Den meningen gjorde mig skogstokig. Jag bor i en förort till Stockholm och det Kappahl jag handlar på är både stort och glest hängt. Min rumpa att kompakt yta är ett problem, det enda kompakta ytan som är problemet är deras kreativitet för storleksfrågor...Fnys

    SvaraRadera
  6. Trender för tanter - jasså DET modet Kappahl!

    SvaraRadera
  7. Ah vilket undvikande, inkompetent svar - det visar ju bara pa okunskapenoch oviljan att verklgen forbattra sig och gora det basta mojliga for alla kunder! Jag onskar att svenska kladkedjor kunde kolla pa hur det ser ut i de engelska kladkedjornas affarer. Inga tjockishornor har inte. Har gor man helt enkelt alla klader i sortimentet i storre storlekar och hanger pa samma stallning som den minsta storleken. Jattebra for kunden och man slipper sig kanna som ett freak genomatt behova antra "tjockishornan" - och saklart bra for affaren oxa som sparar in utrymme genom att inte behova inratta en speciell tjockishorna! Begrunda det du, Maria Sihvonen Grahn!!!

    SvaraRadera