2012-03-14

Gamla och nya favoriter

På Fancy Fatshion uppstod en diskussioner om parfymer. Jag är ju väldigt doftkänslig. Tänk huvudvärk. Illamåendeskänsla om jag/andra har på sig nåt jag inte tål.
När jag var 11 år och var på kollo introducerade en äldre tjej mig och mitt tjejgäng för Body Shops "White Mysk". Men på den tiden var det som en parfymolja. Och man köpte dofterna typ i lösvikt och fyllde på sin gamla flaska. Jag använde den nästan i TJUGO år!!!
För 2-3 år sedan blev jag helt obsessed i Victorias Secrets "Love Spell" efter att en kollega hade den. Känns lite som att alla blir lite extra kära i mig när jag har den för att den doftar magiskt!
När jag blev utmattad förra året blev jag ännu mera doftkänslig. Stod inte ut med dofter. Speciellt inte på andra. Till slut GLÖMDE jag att ha på mig egen! Men nu har jag börjat lite "diskret". Jag har hittat en favvo som egentligen är en bodyshimmer. Benefits "Bathina" får mig liksom att lukta lite nytvättat/liljekonvalj/sommarfräsch. Jag vet inte om andra känner av den, men jag blir i alla fall lite kär i mig själv när jag har den på mig...


"take a picture...it lasts longer..." a silky glimmering body balm

2 kommentarer:

  1. Kul David! Tipsar absolut om tävlingen!
    Kram

    SvaraRadera
  2. I lööööööve Bathina! Asså... har nog aldrig blivit så uppslukad av en doft som där i Vegas...!!!

    /Miss D

    SvaraRadera