2011-11-05

Haschflickan, mamsen och jag

Jag var hemma hos mamsen för att hjälpa henne fota lite grejer. Som sagt, prylsamlandet går i släkten. Morfar var likadan. Men inte mormor ;-) Vi blev lite exhalterade när vi öppnade hallgarderoben och hittade mina och lillstrumpas gamla klistermärken (TV-piraterna, anyone?).
 
Skickade detta till lillstrumpa (han är ett år yngre och två decimetrar längre) och han tyckte inte det var kul som mamsen och jag gjorde. Haha. Kanske för att jag tagit över den slarviga sidan?
 
Om man undrar vart min kärlek för leksaker kommer ifrån ;-) Läs om hur Tintin flyttade till Farsta här.
Jag är emot droger och därför blev det extra intressant att hitta "Haschflickan" på  sovrumsväggen hos mamsen. Hon gillar konstig erkänd konst ;-) Känns dock som ett bra trumfkort om hon skulle få för sig att säga nåt neggo  (we not even talking about it) om burlesken. Hon har en NAKEN haschfklicka på väggen. Jag och mina burleska brudar visar ju inte så där mycket :-)

Annars har jag insett att alla kopplar ihop mig med snusk. Kanske med all rätt med tanke på att jag borde tvätta munnen med såpa ibland ;-) Fick en Kama Sutra bok med mig hem. Mamsen hade "hittat" den. Haha. Den såg iaf ny ut. Och hade fina bilder. Fick också med mig ett jättefint teakbord. Så jag ännu inte bestämt vart det ska stå. Och lite andra småsaker. Man kommer aldrig därifrån tomhänt :-)
Fick en bok på lite samma tema av Fröken Pralin ;-) Undra vem jag ska bjuda på middag nästa gång, hahaha!

2 kommentarer:

  1. Fina saker! Jag går heller aldrig tomhänt från min mor. Hon har också lite prylbegär, mest 50-60talsdesign.

    SvaraRadera
  2. Det gynnar ju en. Men kan ju bli jobbigt en dag. På två sätt. Om man själv får ta tag i alla dessa saker. Eller om man blir (fortsätter va ;-) likadan :-)

    SvaraRadera