2011-10-22

★ tid & rum

Jag har varit nyfiken på ★ tid & rum i Årsta ända sedan de öppnade. Jag har följt bloggen, gått med i facebookgruppen och spanat in flera fina saker jag velat lägga beslag på. Nu slog jag två flugor i en smäll och hade retroshoppingrunda med Cicci & Isa.
★ tid & rum är en retrobutik (på Hjälmarsvägen 33 i Årsta) med möbler och prylar från 50-, 60-, och 70-talet. Den drivs av mor och dotter. De har öppet 11-18 vardagar (onsdagar stängt) och 11-15 på lördagar och söndagar.
 
Det var när jag såg den här bilden hos tid & rum som jag kände att "nä nu bara MÅSTE jag dit". Jag blev lite kär i den knallblåa krukan.
Bilden nedan lånad från tid & rum.

Men det var burkar jag var ute efter. Genomskinliga plastburkar med färgglada lock. Det är make over dags även inne i köksskåpen!
 
Butiken må va liten men det är fina saker från golv till tak!
I och med att Maria och hennes mamma var så trevliga hade jag kunnat stannat mycket längre trots att butiken är väldigt liten. Men Isa började tröttna;-)
Roligare blev det på lunchstället där hon samlade på kuddar ;-) Och ränder?
 
Själv är jag sjukt nöjd över burksamlingen jag kom hem med. Jag hade sett påfågelsburken bland deras bilder på facebook men trodde att den var borta för länge sen. Men nu har jag fått pippi... eller köket ;-) And feeling blue!
Hos en annan butik (Årsta Retro ) hittade jag dessa plastburkar. Först tyckte jag dem var lite för dyra och gick därifrån... men sen gick jag tillbaka. Jag har ju letat över halva stan efter såna.
 
Sen gick jag hem och började sortera och organisera i köksskåpen.
Dvs, skapade mer kaos utanför skåpen. Sen var det skönt att vila på soffan.
Tack för en fin dag Årsta. Jag kommer på besök igen. Och jag återkommer med bilder på pimpade köksskåpen... imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar