2011-06-28

Ett friskare jag!

På senaste tiden har jag fått höra av både vänner och sjukgymnast att det är en markant skillnad på mig nu och då. Fått bekräftat att jag verkligen sett "halvdöd" ut tidigare. Trots att jag börjat MÅ och SE så mycket bättre ut så glömmer jag bort att jag inte orkar hålla samma tempo som förut. Att jag INTE SKA leva efter samma späckade schema som förr. Så senaste tiden har jag slocknat flera gånger på soffan på eftermiddagen. Jag försöker att inte skälla på mig själv trots att det inte känns rätt. För jag antar att det är vad min kropp behöver? Och från och med NU så lyssnar jag på den! Lyhörd deluxe. Även om jag stänger av ibland ;-)
Min mentala hälsobild är den nedan. Jag tror det är taget på jobbet julen 2008. Jag strålar av glädje. Både inifrån och ut!

2 kommentarer:

  1. Hej

    Jag har följt din blogg i kanske ett år nu. Och jag känner mig så väl i din resa när det gäller utmattnings depression, från att ha varit jättetrött, sjuk, ont i kroppen och inte förstå varför. Till sjukskrivning, förnekelse och nu insikt och vägen tillbaka. Jag har börjat jobba sen 3 månader, var sjukskriven hel och deltid i ett halvår.

    Det jag ville säga med detta är att du är inte ensam om detta och att det bli bättre.

    Skönt att du börjar bli piggare.
    Kram och fortsätt skriva.

    SvaraRadera
  2. Åh, tack fina Katja!!!
    Om du har facebook kan du väl adda mig där? Kanske behöver jag lite tips om "vägen tillbaka"?
    Kram

    SvaraRadera