2011-04-12

Sjukskrivning - ingen vila!

Otroligt! Jag hade TVÅ bra läkarbesök på en dag! Det blev inte 50% utdelning utan jag kammade hem full pott! Mamma bokade in mig hos sin läkare som är av den gamla skolan som lyssnade, frågade och grunnade innan han kryssade i massa prover. Jag kände genast förtroende för honom! Min nya husläkare är en riktig snygging i min ålder - men verkar också riktigt bra! Han var också villig att ta prover, men hade lite andra teorier- Han uppmuntrade mig att börja med antideppressiva. Men jag står på mig att INTE göra det förrän provsvaren kommer!
Jag tror sammanlagt jag lämnat 20 rör blod! I och med att läkarna har olika teorier vill de att jag ska ta olika sorters prov. Inte mig emot. Ju mer att utesluta!
Jag har också fått kissa i en dunk (el i två) för att kolla hur binjurarna mår! Man samlar urin i en dunk under ett dygn för att mäta kortisolhalten. Och jag är lycklig för det här testet med tanke på hur stressad jag varit/är.
Jag går på samtal varannan vecka hos Överviktscentrum Norrtull och träffar en arbetsterapeut som är helt fantastisk! Hon har tidigare arbetat med patienter med utmattning så man kan ju säga att hon är klockren för mig! Hon förstår verkligen min situation. Jag får läxor... och aha-upplevelser varje gång!

Efter påsk drar min "stresshanteringsgrupp" igång. Där ska jag få lära mig avspänning och olika sätt att hantera stress. Råd om andningsteknik, sömn, hållning, positivt tänkande.
Sen har jag varit och tagit bort mitt "skägg" två gånger. Ajajaj. Om ni någon gång ska på epilering rekommenderar jag att stryka på bedövningskärmen Emla innan! Efteråt har man på kylbalsam eller mineralpuder.

Nån som tycker jag legat på latsidan under min sjukskrivning?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar