2011-04-17

Förr hamnade ofta B12 patienter på sinnessjukhus

Jag har nu fått veta att jag bland annat lider av en "extrem vitamin B12 brist". Ska till läkaren nästa vecka och få reda på vad vi gör åt det (sprutor gissar jag). Fast än har inte ALLA provsvar kommit in så det kanske finns fler "brister" hos mig. Men tänk om allt var så enkelt som en vitaminbrist?!?
Fast den lilla bristen kan visst påverka mycket;
Aptislöshet, Barnlöshet, Dålig balans, Depression, Domningar, Hjärtklappning, Irriterande munvinklar, Lättretlighet, Koncentrationsproblem, Mag/tarmproblem, Minnesstörning, Myrkrypningar, Nedsatt känsel, Nervskador, Orkeslöshet/svaghet, Svår trötthet, Tungsveda, Utmattning, Yrsel
Har googlat och hittade en text där det stod att "förr hamnade ofta B12-patienter på sinnessjukhus". Då kanske det inte är konstigt att jag känt det som att jag håller på att bli galen av min personlighetsförändring? När jag blir pigg igen kanske jag orkar bli galen av kärlek istället? ;-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar