2010-12-31

Fancy fynd... i min källare!!!

Ledigheten har bland annat ägnats åt att rensa här hemma. Både i lägenheten och så mastodontprojektet källaren. I en kartong som var märkt "barnsaker" hittade jag porslinsfigurer från min barndom. Jag hade helt glömt bort att jag var en sucker för rådjur även då. Alla minnen kom tillbaka nu och jag kommer hur glad jag blev när mamma varit på loppis och kom hem med en ny liten porslinsfigur till mig. Naaaw.
Men jag kan ju inte bo i ett zoo så de finaste får flytta in med mig, medan de andra förhoppningsvis hittar nya hem bland mina (djur)vänner...

4 kommentarer:

  1. men hallå SKÄMTAR du med mig???? den där kartongen skulle jag kunna betala tusenlappar för!!! snälla frida, kan du sälj nåt till mig utav det här? det kommer förvaltas väl, då jag förstår affektionsvärdet. :) <3

    SvaraRadera
  2. Galet eller hur?!?!? Ska nog öppna alla mina kartonger där nere och se vad mer jag hittar ;-) Nä men jag var en riktig porslinsdjursjunkie när jag var liten hade bara glömt bort det för jag inte är någon djurälskare irl nu.
    Du ska inte behöva betala tusenlappar, hehe, men nåt kan vi nog komma överens om. Ska se till att du, Annika och Teresie kan få första tjing att titta i det hemliga FB-albumet innan det går live till alla.

    SvaraRadera
  3. Samma hääääääääääääääääääääär, jag vill osså ha rådjur!!!

    Puss finaste du!

    SvaraRadera
  4. Hedvig Duchess2011-01-03 18:21

    Jaaag meed jaag meed!

    SvaraRadera