2010-11-16

Loppisturné - fredagen

Som jag väntat! Äntligen var det dags för den efterlängtade loppisturnén på Sörmländska bygden! Teresie skrev ihop beskrivningen om vad som hände så bra i sin pralinblogg att jag SNOTT inspiration därifrån. Jag har ju redan snott familjen så varför hejda sig nu ;-)
Here goes; Direkt efter jobbet tog jag tåget till Nypan. Där väntade privattaxi som tog mig till Valstaäng där Fröken Pralin, Bagarn och Prinsessan bor.
Väl på Valstaäng erbjöds ett stopp vid grannens underbara butik "Blomster och presenter".

Anita som driver butiken är en fena på att slå in tjusiga paket!

Jag slog till på ett par prickiga servetter. Supercute!
Jag ser fram emot att bjuda på fika!
Därefter väntade middagen som tillagats av mästerkocken!
Sicken koncentration!

Snyggmiddag! Limesåsen var grym!
Sedan ett retro sällskapsspel.
Retro kaffekoppar och mörk mintchoklad.
Kluriga frågor och en kille med för få kluriga smeknamn på besök
Däckad eller tävlingsinriktad?
Vissa gissade hej vilt...
Nåt av alternativen borde väl stämma på tidernas bästa rallyförare?
Ett tu, tre, den icke tävlingsinriktade... VANN ;-)
PS: Jag gillar inte gillar lax (sorry bagarn, men som tur var gillar jag verkligen fiskpanetter!)
Jag gillar inte sällskapspel... men sällskapet var helt perfekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar