2010-01-18

Vem är du som följer bloggen???


Vem är du?
DU som läser min blogg.
Som kanske följer mig i hemlighet.

Fick värsta AHA-UPPLEVELSEN -DELUXE genom inlägget nedan när det gick upp för mig att det finns främlingar som följer min blogg men aldrig ger sig tillkänna. Elisabeth har läst min blogg i ett år. I ETT ÅR! Fatta hur jävla STORT och COOLT det är! Tack för att du skrev. Jag blir lika glad och stolt varje gång någon läsare ger sig till känna.

Jag skriver av mig. För mig. Men också för dig som ser igenom raderna och tycker att mitt ack så roliga/komplicerade/förvirrade liv är värt att följa. För det är ju en jävla resa jag gjort när jag tänker efter! Man blir klokare av att skriva, och har man tur, ja då får man massa kloka råd! Även om det var tänkt som en burleskblogg i början var det svårt att bara hålla mig till glammiga burleska grejjer när fun (and disasters!) follows me around!

Och jag är ju nyfiken i en strut.
Så. Vem är du?
Dig som jag inte känner - men du som känner mig.
Du som kanske känner någon jag känner, fått tips av nån av mina burleska mentorer eller fd ätstörningsterapeuter eller kanske råkat hittat ett gammalt nummer av tidningen Topphälsa nånstans eller klickade dig vidare ut i cyberspace.
Vem. Är. Du?
Ge dig till känna på bloggen elller maila mig.

Stor kram till alla mina personliga peppare


PS: Elisabeth, ifall du är nyfiken på om burlesk är din grej också så testa en kurs på "http://www.burleskakademien.se/" eller gå med i grupperna ”The Amazing Knicker Kittens Burlesque Revue” och ”Captain Kinky Pinky” om du har Facebook.

6 kommentarer:

  1. Hittade en artikel i en tidning där du fanns med och letade genast upp din blogg.
    Är en kvinna mitt i livet med make och två barn, student, extra knäckande inom vården, rätt vanlig och anonym...jag är och alltid varit rund, skäms över det och skulle vilja bli smalare MEN samtidigt känner jag att jag skulle vilja acceptera mig och min kropp precis som den är. Känner att något finns inom mig som kan blomma ut, precis som jag tror att det blev för dig när du hittade Burlesken... Det jag gillar med din blogg är att du verkligen vågar göra det du gör. Desssutom tycker jag att du är fin, vacker, söt... Fortsätt med det du gör! Kram

    SvaraRadera
  2. MuchaLita, jag blev sååå glad när du skrev till mig förra året. Och att du gör det igen. Tack! Jag tror på att först förändra det inre innan man klarar av att förändra det yttre (om man nu ens behöver det och det inte bara är massa kassa hjärnspöken????). Och det gäller bara att hitta "din grej". Och det är väl det som är det kluriga. Att komma på vad det är???? Alla kanske inte vill ta av sig kläderna i takt med musik, haha.
    Stor Kram

    SvaraRadera
  3. VAD är en ätstörningsterapeut?!?!?! Är jag kanske lämpad för den titeln???
    Kram Alex Palex

    SvaraRadera
  4. Haha, nej Alex. Du faller nog mer inom katergorin att se till att jag klär mig fancy! ;-) Eller fattar vad jag menar om jag dissar mig själv. På ett jävligt roligt sätt. Skratt-terapeut?

    SvaraRadera
  5. Ha, ha ... är man blyg så ger man sig inte till känna så ofta!
    Vem är jag - lantlolla, gift, två barn, eget företag och sedan en tid "totally hooked on burlesque"! Har gått grundkursen hos Burleksakademien, men att gå vidare till scenen...vågar jag?
    Jag gillar din blogg för du skriver i alla lägen - när allt är på topp eller när det är pest. Det är beroendeframkallande att följa din blogg i vilket fall som helst. Du skriver bra och roligt (sitter ofta och småler när jag läser). Keep up the good work! Kram

    SvaraRadera
  6. TACK, TACK, TACK!!!!
    Det värmer!
    Börja med att bestäm dig för att "burlesknamn" som står för allt det du vill vara!
    Anmäl dig till fortsättningskursen och ta chansen att få hjälp av Duchess att finslipa ett eget nummer. Eller öva hemma och ställ dig på open stage på klubben Captain Kinky Pinky. För att testa om scenen är din grej. Är den inte det har du ju i alla fall vetskapen om att du provat.
    Men om det bara handlar om mod...
    Well then, vågade JAG så vågar DU!
    Kraaaaam

    SvaraRadera