2009-02-08

Showgirl Special - lektion 1

Från vänster Duchess Dubois och hennes ivriga studenter. Lady Francescca, Miss Diamond, Jolie Ètoile och Fancy Lane... och Jolies hemliga väska som innehöll massa vackra tingest som hon fyndat på auktioner, loppisar och hemma hos åldringar. Avis!!!

Det är egentligen så HÄR man ska va klädd... och avklädd ;-) Duchess garderob är inte dålig den! Men den här söndagen var vi lite mer casual (alla har svarta ryschpyschtrosor dock) och satt bara ner och lyssnade på våra låtar och berättade om våra idéer medan Duchess kom med förslag om vilka moment som passar i låtarna. Hon har ett grymt musiköra! Det kommer att bli grymt i slutändan också. Och vi kommer förhoppningsvis vara grymma på newcommers night också... nu när vi alla gått med på att uppträda då. GULP!!!!
Det som känns extra spännande och kul är att vi alla har valt så olika låtar och kommer ha olika typer av uppträdanden. Det genomgripande var att ALLA ville kunna tassla, haha, men vissa av oss fick inse oss besegrade när det inte passar till musiken.
Jag känner redan att min hjärna är ÖVERHETTAD av alla idéer (vad för klänning? boa? vita eller svarta handskar?) och tankar (hur fan ska JAG lyckas sy fast en dragkedja... utan att ha sönder korsetten???). Jag är HÖG PÅ BURLESK... men det är inte helt fel när jag tänker efter...


Låtarna vi har valt:
Fancy Lane - Beautiful (klicka på namnet för att tjuvlyssna)
Lady Francescca - Strip
Jolie Ètoile - Summertime
Miss Diamond - Honey Rocks

4 kommentarer:

  1. Ååh vad kul, jag längtar!

    SvaraRadera
  2. vad fiint! känns mycket bra att du tänkt dokumentera! :)
    alltså, jag känner att jag är i en svår fas just nu. har lite svårt med val. och jag känner att jag har mer idéer till era låtar än min..haha... men det är bara ett säkerhetsbeteende gissar jag!
    måste bara släppa lite. handla lite tyg och andra atteraljer! haha!
    måste säga att du var väldigt fin i sailorutstyrseln också. men det är ju bara bra att spara på krutet! :)

    SvaraRadera
  3. Sindy - du kommer ÄLSKA nybörjarkursen!!!!

    Hehe, jag sparar på sailor outfiten till uppträdande nr 2... om jag överlever det första vill säga, hehe. Och har du tankar kring MITT nummer hojta gärna till. Hehe. Snacka om att hjärnan kokar över för man tänker verkligen på hur ALLAS nummer kommer att bli.

    SvaraRadera
  4. http://www.youtube.com/watch?v=rKY_CtNA0lw

    Har du varit på hootchy kootchy cub på södra teatern nån gång?

    SvaraRadera