2008-08-26

Anmäld!

Hej Frida,
Vi har nu tagit emot din anmälningsavgift. Välkommen på kurs med början den 4 november klockan 18:00. Kursen hålls på Dansens Hus i Stockholm, ingång från baksidan på Wallingatan 19, det står Dansklotet ovanför dörren. Vi kommer upp och hämtar kursdeltagarna där, så kom i tid!

Klädsel: Oömma kläder. Undvik bylsiga plagg eftersom vi kommer att arbeta med linjer, vinklar och rörelser där vi behöver kunna se ben, armar och kropp tydligt.
Leggings/strumpbyxor och linne är idealt. Undvik också benade korsetter, eftersom vi kommer att böja oss en hel del. Ta med vattenflaska!

Du behöver även: Högklackade skor, kjol, morgonrock, och BH. De högklackade skorna kommer vi att använda redan första tillfället, de andra tillbehören kan du lämna hemma till en början. Det är roligast om kjolen är tajt, men du bör också kunna få av den över höfterna utan att dra med det som sitterunder ner. Tjusighetsfaktor bestämmer du själv, men i burlesken gäller more is more!

Mvh Duchess Dubois Burleskakademien


Okej, jag erkänner att jag blev både grymt peppad och ångestfylld på en gång när jag fick detta mail. Vad är det jag gett mig in på? Och hur kan jag som är så kontrollerad och rädd för att göra bort mig känna att detta är "rätt" för mig?????? Gulp!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar