2009-01-24

The Glamazons

Under mitt sökande efter den rätta burleska låten så hittade jag The Glamazons hemsida. The Glamazons are 4 fierce ladies who are singing and dancing their way through New York City. They are strong, sexy, plus size women who can sing anything from showtunes to hip hop. http://www.glamazongirls.com/

Jag har inga som helst planer på att bli en burlesk artist som sjunger (av den enkla anledningen att jag inte kan sjunga, hehe). Men jag gillade tjejerna redan när jag såg dem på Americas Got Talent. Och inte gör det saken sämre att de fått modella för mitt absoluta amerikanska favvomärke Torrid. Och jag har själv tankar på att det vore coolt att starta en burlesktrupp med bara tjejer som har extra av allt… och då pratar jag inte om paljetter ;-)

Jag blev lite kär i deras låt ”Woman” med rader som; "Just look at these tits can't you tell that they are real?", "I am 100% real" och "You can say I am big boned I don't give a fuck". Kaxigt!
http://www.myspace.com/theglamazons

Jag frågade en killkompis om han kunde hjälpa mig att hitta låten - men även han gick bet. Jag gick direkt på källan och skrev ett mail till tjejerna på MySpace... och fick svar:
Congrats on the new found love for Burlesque! We would love to help you out, but unfortunately Woman is a song that we borrowed. We took the song and rewrote the lyrics, so we don't have permission to use or release that song to the public :o( We will have some original music coming out in 3 months or so that may work for you. But in the meantime, keep dancing! And best of luck. Sorry we couldn't be of more help to you.
xoxo, Ginger Snap and The Glamazons

Nå ja… det är bara att fortsätta letandet efter ”rätt” låt…Fingers crossed!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar