2013-01-16

Pallar jag trycket?

 

Får göra en 24-timmars blodtrycksmätning vilket är bra då det aldrig gjorts tidigare. Det jobbiga är att det gör snoront när mätaren dras åt. Och det ännu jobbigare blir om det visar att jag måste börja äta blodtrycksmedicin igen. Är livrädd med tanke på vilken frickin jävla yrsel jag fick av den förra sorten (atacand). Och vad är det för jävla frisyr jag skaffat mig? Det är ingen frisyr längre. Det bara växer medan jag väntar på att bankkontot växer lite till så jag har råd att bli vuxen och "klippa mig och skaffa ett jobb"!

Istället pallrade jag och maskinen oss iväg till Emelicious och kollade några inspelade avsnitt av Project Runway. Lite roligt att även hon pratade om trycket ;-)


1 kommentar:

  1. Ja, inte är det speciellt behagligt med denna maskin som pumpar och pumpar så det känns som om man skulle exploderar. Hoppas du slipper blodtrycksmedicin och om det är nödvändigt hoppas doktorn kan sätta in någon annan sort som du förhoppningsvis inte mår dåligt av.

    Nästa vecka är det dags för min 24h bltr mätning igen, jag hoppas på att det höga trycket nattetid inte är så högt nu och att det bara var en tillfällighet men jag tvivlar.
    Massor av kramar
    Jeanette

    SvaraRadera