2013-03-10

Rock on!


Helt oplanerat fick jag en heldag i musikens tecken när det visade sig att Annifrid & Tärningen köpt fyra biljetter och inte två till musikalen Rock of Ages. Så det var bara att piffa till sig ordentligt för matiné!
 
Det glada gänget redo för musikal mitt på dan. 

Det var inga dåliga platser. Andra bänk och man kunde känna värmen från elden i ansiktet! Jag är ingen typisk musikalmänniska men jag kan ändå uppskatta en bra show. Och det här var bra. Filmens handling är bättre. Men det var bra (rock)musik och grymma röster!
Sen rockade vi vidare hem till Annifrid & Tärningen och åt världens godaste paj och såg en chockad Robin vinna hela Mellospektaklet. Vi försökte pricka rätt på varje placering...

... jag fick två poäng! Och hamnade på delad första plats med Annifrid. Och trots mina taffliga gissningar fick jag ett träffsäkert pris... mustaschsymboler att klistra på dricksglas!

Man skulle ju kunna tro att vi var mätta på musik efter denna dag... men icket! Vi bestämde oss för att se om filmen! Har du inte sett filmen så se den, Tom Cruise i en av sina bästa roller! Och så mycket bra musik!!!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar