2013-01-02

Året som gick...

Mina allra första ajfånbilder. Ja ni fattar. Hjärnan var inte riktigt med mig först när jag skulle försöka förstå denna högteknologi. Nu är min ajfån the löve of my life!


Hälsan var huvudsaken. Efter flera månader av att må "bra" hamnade jag först i trötthetssvacka under senvåren. Sedan kom den tillbaka under sensommaren för att mynna ut i besök på akuten! Utmattning, andfåddheten och yrseln var värst. Och så influensorna! Året jag sov mig genom Eurovision... och Sverigevinsten! Men det var också året jag gick emot mitt livslånga massagehat och gick till naprapaten!


Stugorna. Landställena. Torpen. Husen på landen. Jag är så tacksam för mina kompisars paradis. Jag blev både avslappnad, utvilad OCH uppassad när jag var på besök!


Sommarbaden. Åh, jag hade ingen aning om att jag var en sådan badnymf. Mina simturer i somras var fantastiska. Längtar redan efter att få kasta mig i vattnet i sommar igen!
 

Och så loppisrundorna! Åh vilka fina bilturer vi haft jag, Fröken Pralin, Herr Munspel, Makarna Bijoux och Sigge! Och secondhandrundorna på stan! Jag har försökt hålla i stålarna i år men några små fynd blev det.

 

Och festerna. Det här var nog verkligen festernas år. Det var så mycket fester och tillställningar (som krockade med ohälsan). Men några hann jag med ;-) Skypefest på Badkarsfesten, Midsommarfest i Flen, bröllopen, nyår. The list goes on...



Mustachfesten var nog kanske ändå årets fest. Eller min bästa fest i alla fall. Jag filar redan på uppföljaren! Det var Kentas födelsedag. Och ni vet ju hur mycket jag älskar Kenta... och mustascher!



Det var ju också Burlesktillställningar. Jag stod på scen på två av dem (damn you flunsa som gjorde jag missade Burkläsk). Första gången jag träffade Herr Munspel hade jag peruk, fick värmeslag... och fick spelet ;-)


 

Vad gäller hår så var mina morgonfrisyrer OUTSTANDING i år! Man blir mörkrädd!

Jag behövde knappast gömma mig första gången jag fick ha på mig en riktig korsett! Tack Blackbirds och Viola Lahger.



Det här var också året som Husan gjorde entré!

Och Räven!


Det blev lite reunions med gamla kollegorna i Communitygänget, Doktor Ringström, Anna när hon var hemma från London och så med gamla kollegan Flick och gamla flatmaten Camilla när jag och Angel var i London.
 

Mina och Nuggets tjejkvällar har varit ovärderliga i år (jag tror Handyman varit glad över att slippa se tjejfilmer också ;-) Vi har ätit god mat, sett bra filmer, fått fina naglar och många skratt! Och när jag var som extra trött fick jag skjuts dit och hem. Naaaw!


Att få chansen att arbetsträna på Signerat.se och Nordic Design Collective.se fick mig att känna mig normal (tills jag blev onormalt trött). Maria är en fantastisk mentor som lärt mig mycket om e-handel och fått mig att känna mig smart och kreativ igen. Tack!

 

Nu lever jag på hoppet att jag kommer skratta lika mycket 2013! Att hälsan blir bra. Och att jag får göra om en av mina höjdare, att hoppa studsmatta igen ;-) Jag hade aldrig orkat med mitt utmattade liv och leverne om det inte vore för alla roliga galningar i mitt liv. Ni har fått mig att gråta av skratt fler gånger än jag bölat över min ohälsa. Ni är bästa medicinen! Tack för att ni finns!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar