2012-12-27

Love, actually!

Filmen som man kan se hur många gånger som helst. Och böla lika mycket till varje gång. Kärleksöverdoserar till Love Actually! Den och The Holiday!
Men jag och kärlek då? Jo, jag fick en julhälsning från någon som titulerar sig "Din framtida man". Smickrande! Jag fick julhälsningar från två gamla ragg. Och jag tror att det är för att jag är en bra tjej och inte för att de vill få lägga vantarna på ett mjukt paket igen ;-) Annars har jag faktiskt träffat någon som känns perfekt för mig. Jag vet inte om han kommer ställa sig utanför min förr 2013 och hålla upp skyltar (jag kan nöja mig med en liten kärlekslapp ;-) Men bara det att jag kan få känslor för någon oavsett om de är besvarade eller inte känns stort! Jag ska bara komma i fas med mig själv innan jag lägger in the BIG move...

Men apråpå ragg och kärlek... I höstas hade jag lite kontakt med en kille på nätet. Han verkar vara världens roligaste kille men det var inte lika roligt att han bodde i en annan stad. När han väl var i den kungliga hufvudstaden och vi skulle ses... så kände jag mig så dålig att jag åkte in till akuten. Jag prioriterade min hälsa och ignorerade chansen till eventuell kärlek. Det var rätt beslut! Varför? Jo nu ska jag berätta varför! Några veckor senare började han och en bloggkompis att kommentera min facebookstatus. De var i sitt essé och tillslut var de för roliga så att de två nog var de enda som förstod skämten. Så jag skrev nåt i stil med att de borde lära känna varandra. And so they did. Deras kommentera nde av min facebookstatus ledde till att de blev facebookbuddies... och idag är de ett par! Hur coolt som helst! Och det visar bara att "allt har en mening". Ibland är vissa människor vägar eller språngbrädor till ännu större grejer! Och störst av dem är väl kärleken...?

1 kommentar:

  1. Hej Frida!
    Vad har du för typsnitt på din tatuering "faith"?
    är det samma som "don't forget to love yourself" tatueringen som cirkulerar på nätet?
    Vill så gärna veta!
    kan du mejla mig svaret? min_annons_blocket@hotmail.com
    Mvh/Diana

    SvaraRadera