2012-11-05

Men neeeeeeen Katrin. Nej Project Runway!

Ibland blir jag matt i tankarna också.

Först klickade jag mig in på Katrin Zytomierskas blogg där hon skriver ett upprört inlägg om varför det ska vara så jävla okej för tjejer att vara mulliga i Sverige när det inte är det i andra länder. Hon skriver bland annat.


"Det som är negativt är när folk blir för smala och sjuka och svälter sig själva men att det på något sätt skulle vara negativt att vara smal och vältränad och där med hälsosam är ju befängt. Det som är negativt är alla överviktiga brudar som väger närmare hundra pannor och som sen bantar ner sig till 70 och så var det bra så. Varför?! Varför slutar man att träna och äta rätt bara för att man ser ut som en människa och inte som en best? Varför kör man inte på och bantar ner sig till att väga 55 kilo och vara snygg när man ändå insett vikten av att se ut som folk?"

Åh Katrin.

Det är genom såna här uttalanden (unga) tjejer blir ätstörda. Jag vill inte att någon ska växa upp och hata sig själv och sin kropp så som jag gjorde för att jag försökte väga vad jag är värd. Fatta värdelöst liv. Livet är så mycket roligare när man accepterat sig själv oavsett vad vågen visar.

Och så kommer Project Runway och ska göra nåt... "kul"? Visa upp riktiga människor på catwalken. Men nu är det överviktiga kvinnor som ska premieras för att de har kämpat hårt och gått ner i vikt. Och deltagarna får så klart välja mellan dem genom lottning. Bara där blir det fel i min värld.

Suck!

Hade jag stått på catwalken hade jag sagt;
JAG ÄR TJOCK - GÖR EN SNYGG KLÄNNING TILL MIG!





9 kommentarer:

  1. Tänkte precis samma sak som du om bägge sakerna!

    SvaraRadera
  2. Ja men vad fan vad det där för jädra inlägg, hon vill bara väcka debatt. Suck. De frågade mig om jag ville blogga på HENNES sida, LCHF-klubben, tack men nej tack svarade jag. For real.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så klart hon vill. Och hon lyckas. Och jag fattar varför du tackade nej!

      Radera
  3. Jag skickade inbjudan till dig! Har du inte fått den? Den gick till kontoret!!! Skall jag ändra din postadress i vårt register? Du måste komma på frukosten! Puss

    SvaraRadera
  4. Ah, vi har precis bytt adress men få då får vi den nog eftersänd. När var det så jag inte missar det? Kram och tack!!!

    SvaraRadera
  5. Fy för inlägg som hennes, me förmodligen är det för att växka debatt.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Rätt skönt att hon ratas nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen. Jag köper inte hennes "försvastal".

      Radera