2012-10-18

Loppisrundan - dag 1

Äntligen hinner jag blogga om den fantastiska loppishelgen jag hade med Makarna Bijoux och Fröken Pralin och Herr Munspel och Sigge!
 
 
Jag kom på att det skulle vara hatt/håraccessoartvång... det ångrade jag mig när jag gick upp i ottan och gjorde mig iordning. Men det blev många olika varianter under dagen... tom bilen var pimpad!
 
Men stiligast av alla var ändå Sigge. Naaaaaaaaw. Även om han fick höra ett "Käften Sigge"... någon behövde frukost! ;-)
 Vårt första stopp var en ren lyckträff! Backa Kvarn. Helt fantastiskt ställe. Loppis i en frickin kvarn!
 
Ägarna var också helt underbara. Inte konstigt att jag ser nöjd ut. Dit vill man åka igen!
 
Så himla häftigt ställe. Och många fynd gjorde vi också! Små som stora. Med pyjamas och utan ;-)
Madame uppfyllde liksom shoppinglyckan på första stoppet. Och då pratar jag inte om "bil-renen" ;-) Andra såg lyckliga ut över att få vila benen på ett så tjusigt sätt!
 
Andra stopp var det stället Pralinen hade letat fram först. Mormors lumpbod. Oh du mormor vad du gjorde mig besviken. Trots reaskyltar om 50% var det dyrt. Alla stod emot att handla så vi åkte vidare...



Sen tog vi oss till "Loppishallen" i Enköping. Även där lät jag bli att handla (what is wrong with me?!). Men Pralinen fyndade en fin servis.  
I vår bil stickades det i baksätet (sov lite i framsätet). I andra bilen spelades det munspel!
 
Självklart ska fint sällskap vistas i fina mijöer. Så det blev en finfika på Taxinge Slott. OMG! Vi gick lite bananas med våra inköp. Madame fick be om take away för de inte orkade äta upp allt ;-)
Vi hade iaf tur med vädret och kunde sitta ute i solen och fika. Life is goooooood!
 Och så lekte vi lite ;-) 
Sista stopp blev Qvartinge. Megaloppis. Tyvärr kom vi dit alldeles för nära inpå stängning men en snabbrunda hann vi ju med iaf. Ett hyllplan till stringhylla fick följa med mig hem.... trots att man vill ha typ ALLT!
 
Tack världens bästa gäng för en fantastisk dag! Imorgon kommer jag skriva om dag 2 av loppisrundan!


Några av bilderna lånade av Fröken Pralin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar