2012-10-20

Jag. Ska. Bara.

Jag är nog en "skabarare". Ska. Bara. Göra. Det. Ska bara göra si. Det är jag och Alfons. Jag fick vara ledig i måndags och sedan bad jag om ledigt i torsdags och fredags också för att kroppen och knoppen är inte ifatt efter mässan.
Men att vara ledig... kan innebära att hinna göra måsten. Fast måsten är ju aktiviteter i sig. Vilka "måsten" är egentligen "borden"? Vilka kan man skjuta upp? Vilka dör man inte av om man inte gör. Jag får helt klart skylla mig själv att jag gick ut med pappersreturen (utan paraply för då kunde jag bära mer) och fastnade i spöregn och blev blöt in på bara kroppen. Att baka BARA för jag hade äpplen hemma var också en dum idé... kanske därför hen där ovan såg till att smöret smälte så jag inte kunde göra det! ;-) Att sätta upp två tavlor var inte heller nödvändigt... men det anatomiska hjärtat och ugglorna gör mig glad när jag tittar på det så det får vara värt! Men att börja rensa bland böckerna (I SKÅPEN) var ju idiotiskt men jag kunde ju inte sluta mitt i... så nu har jag en give-away-hög i vardagsrummet istället. Fail! Böcker, anyone???
Nu vet jag att det inte är det jag gör för hemmet som är den största stressboven. Det är ju att jag vill göra ALLT; jobba, sköta Fancy Fasthion, träffa kompisar... typ alla kompisar... gå på fester... typ alla fester! Men jag lovar att jag lyssnar på er omtänksamma människor som på senare tid oroat er lite för min hälsa. Jag vill inte hamna när jag en gång var. Jag börjar bli bättre (men inte riktigt bra) på att lyssna på kroppen. Jag ska säga nej till mer (igen!). Speciellt tack till Fröken Pralin och Marie-Antoinette som fått mig att tänka till.

När jag googlade Alfons Åberg så hittade jag passande det här. En påminnelse till mig själv om att man måste kunna tacka nej till roliga saker och ha lite (små)tråkigt ibland för att kunna uppskatta allt till fullo!
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar