2012-10-24

Jag är ingen städare... jag är en rensare!

*Städning är en rutinsysselsättning i privata hem, på arbetsplatser och i offentliga miljöer. Rengöring innefattar exempelvis dammsugning, dammtorkning, tvätta golv samt skura toaletter och handfat, men också tömma papperskorgar, torka ur skåp, skaka dukar samt dammsuga gardiner och väggar.*
Källa Wikipedia



Det slog mig när jag gick och la mig häromkvällen att jag inte är någon städare... jag är en rensare!
Jag tycker att jag har städat och städat och städat senaste veckan. Men jag har mest rensat. Och att rensa innebär ju att plocka fram mer skit (prylar/kläder) att sälja/byta. Så jag har väl mest flyttat runt på saker? Ur städsynpunkt är det värdelöst. För jag har inte plockat fram dammsugaren. It sucks! Får ärligt talat börja lära mig småplocka istället för storstäda så att man ALLTID har det fint! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar