2012-09-10

Bröllopsfeber

Kanske var det sista sommardagen? Men vädergudarna var på vår sida helgen i september när Anders fick sin Camilla i Oscarskyrkan. Prästen var helt underbar och körde lite ståupkomik och sa att de skulle säga ett tydligt JA... eller ett tydligt nej. Tur för oss blev det JA! Och vi uppmuntrades att tjoa och hurra i kyrkan!
 
Jag matchade Tessans klänning med min fjädercape1 Det här med att jag KAN se ut som en ängel...


Det varar inte länge ;-) Efter redbull fick jag vingar och Jakob blev helt stissig ;-)
 
Brudparet anlände med båttaxi till festlokalen på Skeppsholmen. En modern man bär buketten!
En rolig anekdot är att jag faktiskt varit på ett bröllop där... fast som del av underhållningen när jag och min fd grupp Glam o' Drama Gals uppträdde med burleskt på ett bröllop. Rekommenderar varmt denna festlokal som är på två våningar! Vet dock inte om andra bröllop kan hosta fram en lika suverän toastmaster MED koskälla!!!

 Jag ÄLSKAR ju god mat (nähä?). Och det här var utsökt för ögon och gom!
Jag hade BÄSTA platsen vid BÄSTA bordet! Min bordsherre O bor annars i NY så det var lyx att få en helkväll med honom och träffa hans wife. V till vänster var en hysteriskt rolig kavaljer till mig och Tessan. Och så satt jag typ i knät på brudparet. Need I say more?!?

 

Bildserien nedan talar nog sitt tydliga språk hur mycket det skrattades på bröllopet. Brudens syster höll världens roligaste tal. LIKE ÄVER!!! Hon hade hittat en text som Camilla skrivit som liten om hur hon var bäst på allt... mm! Typ "När jag var på mitt tionde varv var de andra fortfarande på sitt första". "Man kunde få tio poäng... jag fick elva!". Ni fattar ;-)

 
Min bordsherre förstod inte det där med blyg... Det fattar nog bara de som känt mig länge.

Sen hände någon som fick typ alla gäster att se ut så här. Lekarnas lek. Att gissa vilka svenska städer som gömde sig bakom beskrivningar som "Där stannar människor många år"...
Brudgummen ÄR en rockstar och spelade en låt till sin FRU!!!
Något annat kul är att jag lärt mig nåt nytt på bröllopsfronten. Att på finlandsvenska bröllop så sjunger man massor. Och då menar jag inte snapsvisor. Utan visor.
Första dansen som man och hustru till tonerna av Marit Bergman...
Som ev bröllopsplanerare skulle jag KRÄVA polaroidfoton att sätta in i album! Alltid lika uppskattat! 
Fast alla var inte lika nöjda över resultatet av bilderna. Vilket ledde till gapskratt. Och en nöjd Jakob!
 "When I studied ninja...". Eh? Say what? Skrattattack igen!!!
 
Oavsett hur gamla vi blir så känns det lite som att man fastnat i gymnasie/eftergymnasieåldern när man festar. Spelar liksom ingen roll att de är föräldrar idag. Vi är lika barnsligt roliga som alltid!
Jag och den vackra bruden aka kläddesignern som ritat sin egen klänning (så klart!). Skorna åkte av efter midnatt ;-) 


En mycket nöjd bröllopsgäst tackar för att jag fick dela er 10årsdag!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar