2012-08-22

Secondhandrunda 1

När Fröken Pralin lämnar lantlivet för citylife brukar vi köra secondhandrundor. En favvo är ju Myrorna i Ropsten. Perfekt i och med att Pralinen bor ett tunnelbanestopp bort! Dagen till ära hade jag på mig en fin klänning som Pralinen hittade åt mig på Skopan i Muppland. Min spontana reaktion då "Jag ska inte ha några kläder!". Surt! Som tur var kom jag på andra tankar för klänningen passar perfekt! Jag hoppade över att köpa västen med inbyggd skjorta ;-) 

Jag köpte heller inte världens längsta (?) byxor! ;-) Okej att jag är van vid att vara för tjock för kläder... men för kort?!? ;-)

Men dessa fina fynd fick följa med hem! Undra vad jag ska lotta ut för nåt?!? ;-)
 
 Du kan läsa om vårt äventyr på Fröken Pralins blogg.

2 kommentarer:

  1. de där långa byxorna ser ut som typiska indiska byxor, de ska liksom korva sig ordentligt vid smalbenen enligt modet. och grenen ska ju vara vid knäna såklart. väldigt bekvämt men inte så snyggt. tack för en bra blogg förresten, blir alltid så glad när du uppdaterat.

    SvaraRadera
  2. Jag HOPPAS VID MIN GUD att det inte är Indiskas byxor. Tror nåt hemmasytt. Som misslyckades! Okej att benen ska korva sig. Men vad med grenen??? Rys!!!

    Och kul att du blir glad när jag uppdaterat. Har haft lite för mycket privat sista tiden att bloggen fått ta stryk. Men nu är jag back on track!

    SvaraRadera