2012-04-04

KappAhls-credden

Jag skickade mitt inlägg om KappAhl-katastrofen till XLNT-kvinnan igen. Jag måste säga att jag är mycket positiv till svaret! Det märks att hon tagit till sig av mina/era/våra synpunkter nu och att detta kanske får dem att tänka till.
A small step...

Hej Frida,

Det var roligt att höra ifrån dig igen och känner verkligen att du vill väl. Det är ett tecken på att du gillar KappAhl och vill vara med och påverka. Jag har följt din blogg (bland andra) och har sett att många kommenterat inlägget.

Vi använder fokusgrupper främst i egenskap av butikspersonal som jobbar nära kunderna, men får även mycket återkoppling via mail och telefon direkt ifrån kunder, precis som från dig. Jag vill tacka för visat intresse att ingå i en fokusgrupp (bra initiativ) och tar gärna dina uppgifter utifall att vi planerar något i någon annan form framåt.

Vi uppskattar dina/era åsikter och värderar dem högt, men vår svåraste uppgift är att hela tiden tvingas välja bort produkter som ej får plats eller som ej haft bra försäljningshistorik. Hur mycket vi än vill ha en bredd i sortimentet, så kommer vi aldrig att kunna tillgodose alla behov, vid varje tillfälle, även om vi gör allt vad vi kan.

Du kan väl maila tillbaka dina uppgifter; namn, adress, ålder, längd och storlek. Skriv gärna också ned ett par rader om dig själv och din klädstil.

Ha en riktigt härlig vår och sommar!

Hälsningar
Maria Sihvonen Grahn


KOLLA OCKSÅ IN FANCY FATSHIONS EMINENTE ADMIN CHARLOTTE. Hon kontaktade Lindex.
Läs inlägget  "Inte ett standardsvar"! Yeah!


3 kommentarer:

  1. Alltid kul med seriösa svar! Jag förstår givetvis att de inte kan tillgodose allas behov, men problemet hos kappahl och många andra plus size kollektioner är att de försökt göra alla nöjda genom att stoppa för många trender i samma plagg eller i samma kollektion. Det är bättre att köra en enhetlig kollektion och sen ha ett basutbud man vet säljer. Ingen vill att Kappahl gör alla nöjda, utan fokuserar på vem deras kund är och gör kollektionen utifrån det - Typ, inte bara "tjocka kunder" utan kunder som gillar shabbychic kläder eller 50-talskläder, är er kund ung/äldre. Se oss som ni ser på alla andra kunder.

    SvaraRadera
  2. "Se oss som ni ser på alla andra kunder"
    WORD!!!

    SvaraRadera
  3. Wohoo äntligen ett svar man kan ta på allvar och som det faktiskt finns en äkta svar bakom. Håller verkligen tummarna för att du kan komma med i deras fokusgrupp!

    SvaraRadera