2012-03-26

Recension av UNE

Nu har franska märket UNE natural beauty börjat säljas på Åhléns landet över. Det är ett unikt och nytt ekologiskt varumärke. Jag erkänner att jag inte direkt tänker ekologiskt när jag handlar smink, däremot har jag känslig hy så det krävs ganska mycket av en produkt för att jag ska fortsätta använda den!
Jag älskar förpackningarna på pudret och rouget.
ÄLSKAR Varför har ingen kommit på att göra speglar på utsidan av förpackningen förut? Genialiskt! Det enda förvirrande är att pudret är storleksmässigt lik min ajfån ;-)
"Soft minerals powder foundation" är en favvoprodukt.
"Breezy Cheek blush" gillar jag också både i färg och konsistens.

"Absolute black kohl" klarade tyvärr inte en halvdag framför jobbdatorn utan att smetas ut... men å andra sidan passar den säkert bättre mer sotad till fest?
"Smart length mascara" var en helt okej vardagsmascara.
Läppglanset var lite väl neutralt för min personliga smak.
Slutsats: positivt överraskad över detta märke som säkerligen får flytta hem till min sminkhylla igen :-)

 

And ladies, jag kommer att lotta ut lite UNE-produkter inom kort. 
Håll koll här i bloggen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar