2012-03-12

Sveriges Lady Tease

Salong K har gjort en intervju med min burleskbuddy Lady Francescca. Läs hela intervjun här. Där kan du också tävla om biljetter till Lady Francescca och Jolie Etoiles klubb "Burkläsk".

 Berätta, hur började du med burlesk?
- Jag har alltid gillat vackra underkläder och dragits till det dekadenta, svunna tider med glamour. Jag gick på burleskklubben Hootchy Kootchy i Stockholm och tyckte att det var det roligaste jag gått på någonsin. Jag kände att jag äntligen hade hamnat rätt. Det var skön stämning och alla var fint uppklädd i korsetter, 20- till 50-tal och fina frisyrer. Sedan den kvällen är jag såld på burlesk och burleskvärlden. Jag gick olika kurser på Burleskakademin och började uppträda. I höstas startade jag min egen burleskklubb och nu i vår börjar jag själv som lärarassistent på Burleskakademin. Förutom i Sverige har jag uppträtt i USA och i vår åker jag över till England och uppträder.

Är vi bra på burlesk i Sverige eller är Dita Von Teese stjärnan?

- Vi är bra på burlesk i Sverige och det finns många tjejer här som uppträtt internationellt. Burleskvärlden är mycket större än bara Dita. Hon är långt ifrån bäst även om det hon gör är påkostat och glamouröst.

Vad är det för typ av tjejer som håller på med burlesk?

- Alla möjliga. Stora, små, långa, korta, blyga, modiga och ja alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar