2012-02-23

Att leva i seriernas värld

Igår började Game of thrones. Hade hört talas om det av kompisar som trodde jag skulle gilla det. Och de hade rätt! En serie helt i min smak! Även om jag har svårt för onödig grymhet. Men lite naken hud är grymt, och jag gillade att det var "normala" kvinnokroppar!

Annars har jag hunnit med att klämma säsong 1 av Mad Men. Ja, jag vet att jag är sen. Men när man "måste" se nåt blir jag anti. Dessutom trodde jag inte att jag skulle gilla det. Och jag vet fortfarande inte om jag gör det. Den var liksom mer, hm, tragisk än jag tänkt mig. Vackra människor och miljöer. Men så mycket tragik. Men i och med att jag gärna vill veta vad som händer karaktärerna antar jag att jag blev fast ändå? Vem har övriga säsonger på dvd jag kan få låna????

Lite som med Sons of Anarchy. Som jag nu fått låna säsong 3 av tack vare Mia! Gillar ju varken onödigt våld, knark, vapen, knuttar men ändå vill jag veta hur de går för alla unlikable karaktörer! Och en person är ju så mycket ögongodis att det räcker bra länge ;-)

Men nåt jag verkligen hatar (mer än trailers som visar ALLT av filmer eller serier) är när en serie slutar dramatiskt. Och så vet man inte när eller ens om det kommer en säsong till. Vad gör man då? Ska man GISSA sig till hur The Killing slutar. Nä, det går ju bara inte för sig! ;-)

Ge mig gärna tips på TV-serier som jag inte borde missa... lovar att inte dissa ;-)

4 kommentarer:

  1. Vill du vara lite olaglig så är http://watchseries.eu/ helt underbart. Du söker på den serien du vill se, klickar dig in på rätt avsnitt och de listar olika sidor där du kan streama avsnittet från, som att titta på vilken play-kanal som helst. :)

    Har du inte sett Community borde du kika in den serien, hur kul som helst tycker jag.. :)

    SvaraRadera
  2. Min kollega har alla säsonger, håller på att beta av säsong två nu så du kan få låna den efter mig?

    SvaraRadera
  3. Men vad gillar du, Frida?
    Jag har en uppsjö med tips för jag äter det mesta :-)

    SvaraRadera
  4. Jag är ju en sucker för komedier, gillar fåniga, men fyndiga "Big Bang Theory", UNDERBARA "New Girl" (kommer på TV4 under våren).
    Annars är tragiska, trasiga David Duchovny i "Californication" riktigt bra. Och första tre säsongerna av "Weeds", sen spårar det ur.
    Nurse Jackie, Lost Girl, Pillars of the Earth, Downton Abbey, Homeland.

    http://www.imdb.com/search/title?num_votes=5000,&sort=user_rating,desc&title_type=tv_series

    SvaraRadera